Nr 386.


Angående Nr 382.

Är det den lilla tjocka som är i spegeln?
(Vem ÄR den lilla tjocka egentligen?)
/pistage


Ja, vem är den lilla tjocka?
Det är det ingen som vet helt säkert, men man tror att den har ett vanligt namn inte helt olikt Nicholas eller Nicole, samt ett vanligt svenskt plus ett ovanligt adligt efternamn.
En gång för hundra år sedan; i vintras, tyckte denne Nicco att jag skulle göra workshops för ett gäng lärare, och före workshopsen så skulle han prata. Och det gjorde han. Pratade lite om hur de jobbat, resonerat och tänkt och någon gång under den där halvtimmen sa Niffe ungefär; Ja, och sen kommer en liten tjock reklamare hit och pratar i några timmar. Och eftersom Nibbe faktiskt inte är det minsta tjock i någon annans ögon än sina egna, och eftersom jag inte var med på att det var sig själv han pratade om i tredje person, så satt jag en ganska god stund och kikade runt om mig och undrade när denna lilla tjocka person egentligen skulle dyka upp och börja prata samt hur den skulle hinna med att prata i några timmar om min workshop skulle börja om en halv. Ja. Det tog en stund, sen var även jag med på båten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0