Nr 569.

 
Min syster har skiljt sig. Och skilsmässor är sällan någon rolig historia. För någon.
Så vad gör man då, efter en sommar av separation?
Jo, man samlar diverse brudtärnor och gör nästan om det där man gjorde för några år sedan: Man styr upp en skiljs-hippa! Ett firande av Det Nya Livet!
 
Exakt så här kan det gå till:
Man samlas tidigt på morgonen och smider ondskefulla, men samtidigt kärleksfulla, planer inför dagen. 
 
 
Man skickar ut sin bästa springare att kidnappa den intet ont anande singelmorsan. 
 
 
Sen körs hon in till stan, dumpas på vald plats och får ett kuvet i sina händer.
När springaren försvunnit utom räckhåll tar hon av sig ögonbindeln och öppnar kuvertet. Där står ungefär "Gå till N:et i Navet och vänta där". Väl stående vid N:et i navet kommer det ut en kvinna och lämnar en påse med en ny lapp. I påsen ligger ett par högklackade och på lappen står det kanske: "Ta på dig skorna och lämna dina i utbyte, gå sedan till Åsas lägenhet". Och ja, så där kan det hålla på en stund.
Snart har det samlats ihop både pizzasallad och champagneflaskor och coctailglas. Då kan man nå fram till en sista station där man får veta att det är dags att sätta på ögonbindeln igen. Så då gör man det. Och väntar. När man väntat klart kommer det någon och leder in en i en bil, kör en stund, och leder tillslut in i en lägenhet. Där får man sitta på en stol medan det stäms upp i skönsång.
Skönsången kan tillexempel bestå av en omskriven version av Bad Romance. Ungefär som man hade det på sin möhippa, men lite tvärtom. Sen när man tar av sig ögonbindeln kan man börja gråta. Det ser ut ungefär så här: 
 
      

Det uppmärksamme noterar att de högklackade är exakt samma högklackade som den yngsta brudtärnan hade på bröllopet och som framkallade en sån smärta i de små brudtärnefossingar att amputation kändes som ett vettigt alternativ. Exakt de högklackade fick SingelMorsan gå runt i. Rätt ska ju vara rätt.
Efter gråt, kram, lycka och champagneskål kan det vara så att den med biffigast överarmar brottar ner SingelMorsan på mage, så den får en helkroppsmassage, medan de andra gör i ordning maten.
 
 
Sen, när mat är ordninggjord kan det se ut ungefär så här i SingelMorsans nya kök:
 
 
Det är då man sätter sig ner, skålar - käkar.
 
 
Det kan se ut ungefär så här:
 
 
 
 
 
Ett antal timmar senare ser man ut så här:
 
 
Det är då det är dags för efterrätten! Efterrättsbordet styrs med fördel upp av yours truly, och resultatet kan se ut ungefär så här:
 
 
 
Jag ser inte, jag ser inte! kanske ni hojtar nu? Och nej, det kan jag förstå. För jag fick den rysligt dåliga kameran med mig, så det är inte i era synnerver det felar. 
Därför bjuder jag nu på en närstudie:
 
 
 
 
Men ah, det var finare i verkligheten. Lovar. 
Då är det dags för mumsning! Man mumsar. Man skålar. Man äter. 
 
 
Och sådär håller man på, resten av kvällen, tills benen blir sladdriga och rösten släpig. 
Det är då man kör ett varv karakoke!
 
 
Så, nu vet ni hur det går när man firar in Det Nya Livet!

Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Åh, jag vill också skilja mig! Gud vilken fin och bra idé!

Svar: Du ska få skilja dig. Men först ska vi annordna ditt bröllop! (och evetuellt ta en öl imorgon?)
LockyerFox

2012-09-14 @ 21:01:45
Postat av: Magplasket

Det var den finaste hippan i världen. Den mes överraskade nyskilda. Och världens bästa vänner och syster!!!

2012-09-15 @ 19:25:31
Postat av: Christina

Vilken underbar dag det måste ha varit för singelmorsan. Underbara vänner skulle jag vilja kalla det!
Jag skulle gärna vara med om en sådan dag. :) Men jag vill inte skilja mig bara för det!Kanske kan man tänkas få uppleva det en dag iaf?!? ;)

2012-09-16 @ 16:57:11
Postat av: Anzi

Vilken underbar idé!

2012-09-17 @ 08:44:30
Postat av: stell

<3

2012-09-17 @ 10:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0