Nr 5.

 
Det här är Åke. Han sitter på min vägg. Det har han alltid gjort. Han har flyttat många gånger, sett många väggar. Det har jag med. I brist på fast boende och på grund av rastlöshet är det Åke som får symbolisera

Det här är Åke. Han sitter på min vägg. Det har han alltid gjort. Han har flyttat många gånger, sett många väggar. Det har jag med. I brist på fast boende och på grund av rastlöshet är det Åke som får symbolisera "hem". Där han är, där bor jag.
Konstnären ska vi låta vara okänd. Främst för att konstnären inte gillar Åke och tycker han är pinsam. "Ta ner honom, jag gör en bättre åt dig!" fräser konstnären när Åke kommer på tal. Men jag har ännu inte fått någon bättre. Så Åke sitter kvar.

Kommentarer
Postat av: Stellan

väldigt fin!

2009-08-16 @ 23:35:31
URL: http://stellanj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0