Nr 241.




- Fattigdomen i europa breder ut sig, sa radion.
- Stackars människor, tänkte jag
- Det är ovärdiga liv de lever, det finns inga vanliga männsikor som skulle klara leva under sådan ekonomisk press, fortsatte den.
- Stackars stackars! tänkte jag
- I sverige ligger fattigdomsgränsen vid 9300 kr i månaden, sade den sedan.
Fundersam tystnad.
Min lön nov: Ca 9 000
Min väntade lön dec: 6 000
Jag har aldrig riktigt förstått att mitt liv är ovärdigt, men det är skönt att de som är insatta kan berätta.


Kommentarer
Postat av: Sara Hell

aha, det är så man får "fler fattiga" - man höjer existensminimum till typ en halvtidslön... csn är väl på 7000 spänn sådär? när jag pluggade hade jag mellan 5-7000 i månaden och inte fan gick det nån nöd på mig :)

hoppas det inte gör det på dig heller!

2010-12-08 @ 19:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0