Nr 91.




Vissa dagar när jag öppnar mitt kylskåp ser det ut så här. Det är ett exempel på dagar
som är extremt bra dagar.

(N-O Rökportern är sen gammalt en favorit, likadant med Slottskällarens imperial stout.
Oppigårds och mariestadsportern är helt ok, men ingen favorit. Så varför jag egentligen
envisas med att köpa dem vet jag inte. Kanske samma princip som att man alltid har
äckliga godisar kvar i påsen när man ätit upp nästan alla sina lösgodisar. Något äckligt
och något halvgott måste med för att det fantastiska ska kännas än mer fantastiskt.
Mest nyfiken är jag på Ola Dubh, ale lagrad 18 år på wiskeyfat. Rökiga wiskeyfat
dessutom. Westmalle och Kwak är säkra och ganska tråkiga Belgiska kort, funkar alltid.)

Kommentarer
Postat av: tomar

Coopers best extra stout är en god gammal vän till mig. Vi har dock tappat kontakten lite. Hörs inte så ofta. Kanske hälsar vi på varandra lite snabbt på stan om vi går förbi varandra, men mycket mer än så blir det inte. Man växer ifrån varandra.

2010-01-09 @ 21:10:02
Postat av: Räven

Man växer ifrån. Och man träffar nya. Kanske nya bleka. Eller söta från andra länder.

2010-01-11 @ 22:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0