Nr 97.










Det var dags för bröllop. Jag blev inkallad för bararbete. Fullständigt naturligt eftersom jag
har varit på 1,5 bröllop tidigare i mitt liv och därmed vet exakt hur saker och ting fungerar.
Jag vet tillexempel att man ska ha rena kläder på sig, att fåglarna dör om man kastar ris
utanför kyrkan och att brudparet förväntas pussas under bordet när man klingar i glasen.
Vad jag däremot inte visste om bröllop var att det kan finnas djur där. Sådana djur som
jag gillar. Tysta och stilla djur. Med fluff i sig. Eller åtminstone sågspån.
Däremot visade det sig att man bara fick umgås med djuren på själva bröllopet. Man fick
inte ta med sig dem hem för att lära känna dem bättre. Lite synd, tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0