Nr 218.




Igår modellade jag. Sånt är viktigt att skriva. Det har jag förstått. Så att man bygger på den där fejkade bilden av sig själv som en extremt lyckad och perfekt människa. En sån människa som man vill vara och vars blogg man vill läsa.
Egentligen borde jag även ha skrivit det på min facebookstatus. Det gjorde jag inte. Fail. Egentligen borde jag skriva något stort tack till den supersöta makeupartisten som hjälpte oss. Och länka. Det har jag inte heller gjort. Fail. Egentligen borde jag lägga upp flashiga bilder på kläderna jag hade på mig. Och kanske skriva något om hur trött jag är efter att ha vandrat runt i höga klackar. Det har jag inte heller gjort. Extremfail.
Inte för att jag inte vill framstå som en lyckad männsika - för det vill jag, och inte för att inte makeupartisten var jättetrevlig - för det var hon, och inte heller för att jag inte tyckte kläderna var fina - för det var de. Utan kanske bara för att jag inte riktigt har ork att låtsas hela vägen ut. Och det borde jag nog. Om jag ska verka övertygande.
Jag borde garanterat inte skriva något om att jag hade hemmajobbdag idag och fortfarande sitter i svettig pyjamas och känner ångesten för att jag inte tagit tag i något och att mötet snart börjar och jag inte gjort vad jag borde för att jag kommit in i en helt paralyserad period då jag bara sitter och glor framför mig och inte förstår hur jag ska börja. Så borde jag absolut inte skriva. Men ibland slinter man på tungan. Eller på tagentbordet.


Kommentarer
Postat av: jag

för vilka modellade du? =)

2010-11-04 @ 21:10:44
Postat av: hon, du vet, som du jobbade med i det stora gula huset i byn där du växte upp...

Vill bara förtydliga:

Moa, skriv för Guds skull inget om dina svettiga pyjamasar i statusen på Facebook! För där är alla lyckliga och glada och har fredags-, lördags-, söndags-, måndags-, tisdags-, onsdags- och för all del även torsdags-mys med hela sin lyckliga familj!

Myset har de alltid kvällen innan de ska lämna sina mysiga barn på sitt mysiga dagis/skola innan de åker till sitt mysiga jobb där de även intar en helmysig lunch och varför inte, de kanske till och med myser lite extra med att jobba över lite!

Ja, innan de tar sin mysiga bil för att åka hem till sitt mysiga hus och laga mysig middag tillsammans, givetvis med pauser för att skriva nya mysiga statusrader på Facebook!

Ja, jag orkar inte skriva om allas mysiga Facebook-liv men tänk vilken fin värld vi skulle leva i om alla verkligen, verkligen hade det så mysigt som de skriver ;)

Kram!!

2010-11-12 @ 23:16:38
Postat av: Moa

Du är så klok så klok. Jag drar ett mentalt streck under det du skriver, samt sätter utropstecken bakom. Uppvisandet av mysandet kan ibland stå en upp i halsen, särskilt när man vet att det inte är helt sant. KRAM till dig!

2010-11-22 @ 21:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0