Nr 231.




Om man har en kille som snart ska fylla år och den killen gillar två saker i världen: 1, Fåglar. 2, Snus. Ja då kan man inte så mycket annat göra än att pyssla ihop en fågellampa åt honom. Så man köper en gammal skitlampa, klär av den tyget...



... och målar den svart.



Sen köper man några glitterfåglar som får gå samma färgbadsöde till mötes, och...



... virar några extra varv med ståltråd runt lampan. Sedan låter man fåglarna hoppa upp och sätta sig.



Och vipps! Så har man en egengjord fågellampa att ge bort.

Nästa födelsedag blir det en snuslampa. Det känns som överkurs. Tur att jag har ett helt år på mig att fundera.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Underbar. Fullkomligt underbar! Var köpte du fåglarna? Känner att jag måste pimpa åtminstone en sak här hemma med exakt likadana :D

2010-11-26 @ 22:18:25
Postat av: Nekkvas

Jag är grön av avundsjuka. Som en trafikljus, avokado, undulat ... alla samtidigt.

2010-11-27 @ 17:26:34
Postat av: Moa

Nisse, ingen ide att vara grön. Du kan fixa dig en egen! Eller köpa en av mig. Fast de kostar förstås en slant.



Fåglarna fick jag fantastisk experthjälp av min vän Maria som jobbar på Panduro att hitta. Fast för att vara ärlig är de lite större än jag tänkte mig. Ville ha småsmå. Många pyttesmå.

2010-11-27 @ 19:36:02
Postat av: Hilda

Fy fan va fin!!

2010-11-28 @ 14:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0