Nr 236.




Det var dags att ge det gamla barret en uppfräshning. Så jag gick in i närmsta hårvårdsbutik och köpte den mest rävröda färgen jag kunde hitta, hoppade in i dushen och kom ut en timme senare - allt annat än rävröd. Kanske snarare signalröd. Eller punkröd. Eller kanske identitetskrisröd.
- Jag ser ut som en sextonåring! gnällde jag.
- Nej, svarade min vän Karolina med sin mest tröstande röst, det gör du inte alls.
- Gör jag inte?

- Nej, du ser ut som en gammal kvinna som tror att hon är en sextonåring. Det är skillnad.


(Och sensmoralen i den här berättelsen är inte att vännerna är de som stöttar dig i motgång. Nej, sensmoralen i den här berättelsen är snarare tvärtom: Vännerna är de som hugger dig i ryggen, men på ett smidigt sätt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0