Nr 197.




Hon: Det kommer bli en färsk räka, ett bröd, en klick aioli, en citronskiva samt en halv laxbakelse var. Till det kommer det bjudas nyinkomna finöl.
Han: Oj, har du köpt finöl med?
Hon: Ja jag kände som så, att om vi nu ska prova det här med FredagsMys så måste vi göra det ordentligt. Annars kan vi ju inte veta vad vi tyckte. Och jag tror det är så man ska göra det, jag tror det är så de gör. Jag vet inte. Men jag tror.
Det är inte det är jag är korkad, det är bara det att jag aldrig förstått charmen i konceptet FredagsMys. Kanske för att jag alltid jobbat helg. Kanske för att jag hellre tar en öl med mina vänner på krogen än sitter hemma. Kanske för att jag trott att fredagsmys equals Idol-tittandetvång. Kanske. Eller också för att det faktiskt är en reklamslogan.
Men jag är inte sämre än att jag kan tänka mig prova. Så räkor åts, finöl dracks och tv:n var härligt avstängd. Och visst funkade det. Det gjorde det. Kanske för att jag för en gångs skull var ledig på lördagen. Kanske för att finölen var rackarns goda. Kanske. Man vet inte. Det enda jag vet är att jag fortfarande vägrar att stava det med fler än ett y.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0