Nr 425.


För lite drygt en vecka sedan var det stor cermoni i Blåhallen i stockholm. Sverige och regeringen bad offentligt om ursäkt till alla de människor som vanvårdats och fått sin barndom förstörd på svenska barnhem. Förutom en ursäkt fick offren även en ersättning. Själv satt jag i bilen mot Göteborg och snyftade och hulkade när jag hörde intrevjuerna med människorna som blivit utsatta. Någon sa att den aldrig någonsin hade kunnat ha en normal relation till någon människa, en annan sa att upplevelserna hade förstört den för livet.

Damernas Värld valde denna månad den här rubriken:





Och jag fick, för att citera någon jag tycker om, sura uppstötningar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0