Nr 277.










Men det kan ju vara så att efter man fixat, sytt, piffat, lösögonfransfastsatt
och förfestfestat och gett sig iväg till klubben kommer in i lokalen och
tänker: Vad fan? Var det här allt?
Så man gör sitt bästa; man tittar på showerna och försöker att inte tänka
jag skulle gjort det bättre själv,
man försöker ignorera den dåliga
musikblandningen, den tråkiga lokalen, bristen på kandelabrar och
sammetsdraperier. Man dansar med soldater från 40-talet och man
försöker att inte bli irriterad över att det serveras öl i flaska. Sen sätter
man sig i en soffa.
- Har du varit här förut?
frågar tjejen som sitter jämte.
- Nej, det är min första gång.
- Min med.
- Vad tycker du?
- Jag hade nog väntat mig lite mer... klass.
- Jag med.

Sen är kvällen slut. Man får äntligen åka hem. Så man åker till garaget. Man
åker till garaget och dricker rödvin och sjunger karaoke tills natten blir morgon
och man stuvas in i en taxi och körs hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0