Nr 352.


När jag var mindre, yngre, nästan liten... kanske tretton, började jag lyssna på ett band som blev mitt allra bästa, och var så i flera år. Jag var ganska ensam om min kärlek, och det var knappast musiken som lockade. Det var texterna.
Och nu är klockan tjugo i ett. Och det är tisdag. Och jag har diskat. Men inte plockat upp den rena tvätten från golvet. Och jag är trött. Trött på min röst. Och allt är menlöst och likgiltigt och ensamt och ingenting spelar någon roll och allt är egentligen bara skitsamma. Skitjävlasamma.
Så vi unnar oss en låt på det. En av deras. För texten, försås. Aldrig för musiken.
För någonstans emot slutet; We used to feel like chorusgirls and now we feel like whores. Så där ja. Där har vi det. Jag går nog och lägger mig nu.

The Beautiful South – Alone


Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

http://www.youtube.com/watch?v=pAyKJAtDNCw&playnext=1&list=PL468080C0B685BEBC

2011-07-06 @ 21:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0