Nr 359.




Jojo. Jag vet. Det var hundra år sedan det hände nu. Men kärlek har ingen tidsgräns! Och jag måste visa. Ni måste se. Huset. Kyrkan. Kärleken. Långt ut på landet. Kanske för långt. Jo, för långt.



Men ibland måste man irra, leta och söka lite längre än man först tror för att hitta. Hitta hem.



Och det gjorde vi. Och här är den. Kyrkan. Hemmet. Framtiden.
Kan man bo i en kyrka? Kan man inreda en kyrka utan att tänka att det är en kyrka? Sa någon. Sa många. Ganska många sa så. JA! Svarade jag flera gånger. Ja, ja, ja. Och hade jag rätt? Jag hade rätt.



Matsal: Stort bord. Stort, avlångt, grovhugget bord i mittgången. Bänkar. Tjock matta. Uppstoppade djur längst väggarna. Kandelabrar. Stor målning på väggen till sakristian. Förslagsvis inte Jesus. Förslagsvis valfritt rävjaktsmotiv. Det är ju trots allt jag som ska bo där. 



Sovrum: Klocktornet. Stor säng. Stor garderob. Stor läskig vind. Toalett. Utsikt att döda för. Trappa att snava och dö i.



Vardagsrum: Riv baren, bygg soffhörna. Stor soffa. Stor och mjuk soffa. Fluffmatta.
Bibliotek: Balkongen. Fram med öronlappsfåtöljerna, täck väggarna med bokhyllor och rulla fram wiskeyvagnen. Ta på dig dina bästa tweedkläder, ta dig en wiskey i kristallglas och avnjut din cigarr i en knarrande fåtölj medan du spanar ut över vidderna. Eller ah, över rummet nedanför.



Predrikstolen: Ställ dit simhopperskan. Låt henne hålla tal. Eller sjunga en sång.
Bårhuset: In med sängar.
Bjud in dina vänner. Ät vid bordet, drick wiskey på balkongen, sjung karaoke i predikstolen, bädda ner dem i bårhuset. Sovsov.
Köket? I sakristian. Så klart.
Ni ser. Inte svårare än så.



Ja.
Tack.
Jag vill äga kyrkan. Bo i kyrkan. Leva i kyrkan. Dö i kyrkan. Älska i kyrkan. Älskas av kyrkan. Älska med kyrkan.
Jag vill.
VILL.


Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Jag har hört talas om en som var gift med Berlinmuren så du kan säkert gifta dig med den gamla kyrkan i Viskafors!Får jag komma på bröllopet? Jag kanske till och med kan få viga er?

Är den fortfarande till salu?

2011-07-20 @ 22:07:59
URL: http://mestfakta.blogg.se/
Postat av: Martinsson

Shit vad tragiskt det måste varit när muren revs. Var de tvugna att skilja sig då?

2011-07-21 @ 13:18:33
Postat av: banana

nere på 1 300'000 nu...slå till!

2011-07-25 @ 01:15:52
Postat av: Martinsson

Vi tar den! Vi bygger jättevaginan och tar den!

2011-08-02 @ 12:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0