Nr 343.


Ok, låt oss vara ärliga med varandra: Det var ingen särskilt rolig vår.
Den var, för att vara ärlig, faktiskt ganska pissig. Lite som att simma motströms i lera. Det fanns en jämn ström av motgångar. En jämn ström av oro. En jämn ström av dåligt samvete, stress, mindrevärdeskomplex och vanlig hederlig ångest.
Och nu är sommaren här och låt oss vara ärliga: Den startade inte särskilt bra.
Så därför ämnar jag nu göra mig en lista. En lista på bra saker. Som jag kan tänka på när natten blir lång och det inte känns så upplyftande att leva.

Det här är min lista på bra saker som ska hända i sommar:

* Brattfors. Jag åker till Brattfors och bor i ett ensamt hus vid en ensam åker och en ensam fors och träffar inte någon annan människa än mig själv och Per på en vecka. Tystnad. Ensamhet. Tack.
* Bryggor. Det finns bryggor, det finns rosévin och det finns vänner som inte blir av med mig, hur mycket de än försöker. Och tro mig, de försöker.
* Torpa. Ingen förklaring behövs. Ni vet ju.
* Sport. Sveriges kvinnliga friidrottselit kommer underhålla, uppmuntra samt engagera.

Det var det. Jag inser själv att det inte var en imponerande lista. Men för någon som tyckt att livet känns ganska skitigt ganska länge är det en bra början. Jag ämnar fylla på. Uppdatera. Vänta bara. Ni ska få se. Innan sommaren är över är jag optimist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0