Nr 286.




- Cocktailsklänningsutställning!
Sa Röhsska.
- Absolut! svarade Simhopperskan och jag, och jag la till: Jag städar imorgon istället.
Så vi tog vägen via Berlins krämsoppor och fastbrända kaffe, upp för stentrappor och ilade slutligen förväntansfullt in i lokalen. Visa oss! Visa oss! Och väl där blev vi... förvånade.
En coctailklänningsutställning utan cocktailklänningar? Ett gäng ihopsamlade klänningar från kända designers. Vanliga, ganska tråkiga, modeller. Inga beskrivningar om tillverkningsprocess eller materialval. Faktiskt; ingen information alls. Förutom märket förstås. Märke och tillverkningsår. Är inte så imponerad av märken. Är imponerad av tanken, tillvägagångssättet och genomförandet.
Besviken. Besvikna.
- Flott va? Sa damen jämte mig.
- Mm... flott. Svarade jag och lät inte övertygad. La till: Tänk om man skulle få ha på sig en sån. Fast vet att jag redan har en finare.
- Tänk om man skulle kunna sy en sån! Svarade tanten.
Ge mig lön och tid motsvarande priset på en av klänningarna och jag lovar dig att jag kan sy en sån. Sa jag inte. Jag sa:
- Mm.

Sen gick vi, Simhopperskan och jag.




Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Så himla besviken.

2011-03-03 @ 17:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0