Nr 330.




Den Lilla Spydiga hade fyllt år. Firning stod på schemat. Och frukost måste man faktiskt äta, hur stressad man än är. Så Simhopperskan och jag överraskade med hotellfrukost. FINKLÄDD, uppmanade Simhopperskan. Och jag löd. Vi åt. Och åt. Och lekte uttråkade affärskvinnor som hellre skulle vilja ha en hemmafrukost med barnen. Dessa hotellfrukostar. Man tröttnar. Liksom.
Sen fick vi smita in på Medicinhistoriska Museét. Där lärde vi oss att osnygghet och slöhet en gång varit anledning att bli intagen på psyket, hur man utför en lobotomi samt att det inte spelar någon roll att att man jobbar som kassörska på just medicinhistoriska museét - man hostar sig i händerna och lämnar sedan tillbaka växeln ändå.
Dessutom fick jag en fin upplysning om min egen person, alldeles gratis. Läste på en tavla att det finns fyra olika typer av personligheter som man sätter samman med fyra olika kroppsvätskor, och jag gissade på att Svart Galla -  dyster och melankolisk skulle vara min, men blev snabbt tillrättavisad av Simhopperskan: Du är inte så melankolisk, du är mer tjurig. Finns "tjurig"? Det gjorde den inte. Jag föll utanför ramen.
Sen fick vi vatten och kaka och sen var det dags för mig att börja jobba. Så jag jobbade. Och nu, nu sitter jag i soffan med datorn i knäet, fötterna på bordet och med 45% av fotytan täckt av skavsårsplåster. Finklädd har sina avigsidor.


Kommentarer
Postat av: Armbryterskan

Du verkar ha så himla roliga kompisar, särskilt den där Simhoppserkan verkar skoj och snäll. Och smart.

2011-06-01 @ 14:00:16
Postat av: Martinsson

Ja, jag försöker framställa henne som det. Får mig att verka populärare.

2011-06-01 @ 14:16:53
Postat av: Simhopperskan

Åh nej. Du genomskådade mig va? Att det var jag som var Armbryterskan?

2011-06-01 @ 23:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0