Nr 320.


Jag vet att ni tänker: Självmordsdikter, skoinköp och repetitioner i all ära - men vad har människan egentligen PÅ SIG när hon avhandlar allt detta?
Låt mig inte hålla er på sträckbänken allt för länge. Låt mig stilla era frågor och mätta ert avgrundsdjupa outfitbegär:
Mitt senaste förvärv hade jag på mig igår kväll när jag spenderade en stund ute i trädgården tillsammans med min bok. Jag har fått den av min man. Outfiten, inte boken. Han i sin tur har fått den av sitt jobb. Han jobbar som bekant som redaktör på Faktum, de hemlösas tidning. En tidning han en gång i tiden startade tillsammans med sina vänner, vilket i sig är en berättelse han försökte använda sig av första gången han, dygnrak, försökte ragga upp mig på Andra Lång. Stående skämt sedan dess. Och ett behändigt sätt att mäta berusningsgrad. Jag är full, men inte tillräckligt full för att berätta om när vi startade Faktum.
Nåväl, nu avvek jag från ämnet.
Faktum har gjort jackor som försäljarna har på sig så att det ska synas tydligt och på långt håll att de är just faktumförsäljare. Svarta jackor med rosa logga. Svarta jackor med rosa logga, vindtäta, med kapuschong och vattenavstötande effekt. Häromdagen kom min man hem med en sådan. Hade cyklat till jobbet i solsken och mötts av regn när det var dags att cykla hem igen. Perfekt, tänkte jag, en sån kan jag ha när jag jobbar på Torpa!
Så här är den, dagens (nåväl, gårdagens) outfit: Faktumförsäljarjackan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0