Nr 321.


Jag har en vän vars vänner inte tycker att han borde umgås med mig.
Jag har en vän vars vänner säger tre olika saker:

1. Du ska inte umgås med Moa, hon är inte singel och det är du.
2. Du ska inte umgås med Moa, ni är kära i varandra och ligger med varandra.
3. Du ska inte umgås med Moa, hon är en såndär konstnärtyp som vaknar klockan tolv om dagarna.

Alla tre har med min väns bästa för ögonen delat med sig av sina råd.
Jag drabbas av en sån ömhets- och medlidandekänsla för människor som från djupet och botten av sitt allra godaste och omtänksammaste hjärta ger sådana råd till min vän, och samtidigt råkar avslöja hur fruktanvärt snävt och tomt de själva lever, att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare med det här blogginlägget. Men något vill jag ju ha sagt.
Ja, något vill jag ha sagt.


Kommentarer
Postat av: Kulstöterskan

Nej, gå vidare. Skulle vara intressant att se vart du hamnar.

2011-05-10 @ 23:20:41
Postat av: Anonym

Ursch och fy vad tråkigt när folk är på det sättet. Om dom bara visste vad dom missade i tillvaron, fast det kommer dom aldrig få reda på med den inställningen.

2011-05-10 @ 23:38:25
Postat av: Elin

Ursch och fy vad tråkigt då folk har en sådan inställning. Tyvärr inser dom inte själva vad dom missar och kommer därför aldrig få reda på det.

2011-05-10 @ 23:43:50
Postat av: Anonym

Mitt namn kom inte med av någon anledning tidigare. Elin skulle det stå iaf.

2011-05-10 @ 23:47:00
Postat av: Simhopperskan

Jag håller med kulstöterskan. Gå vidare. Dina resonemang brukar hålla. Kör på!

2011-05-11 @ 10:55:28
Postat av: Simhopperskan

För övrigt intressant att du har ett gäng kvinnliga idrottare som följer din blogg Martinsson.

2011-05-11 @ 10:56:20
Postat av: Martinsson

A jag vet, visst är det märkligt att idrottspersonligheter känner en sådan dragningskraft till mig. Frågan är vad Elin utövar för sportsligheter, det framgår inte rikgtigt av namnet.

2011-05-11 @ 14:24:30
Postat av: Armbryterskan

Jag håller med kulstöterskan och simhopperskan. Följ resonemangets otrampade stigar och se om du hittar nåt bra torp att vattna de verbala rabatterna vid. Och vad kul att vi idrottsintresserade tjejer har hittat en blogg att följa.

2011-05-11 @ 23:23:54
Postat av: Långdistanslöperskan

Jag är av åsikten att du bör sluta gräva i detta. Det kommer bara leda till något ont. Njut av det du har och se det fina i de öppensinnade människor du omger dig med. Strunta i de andra.

2011-05-12 @ 15:26:43
Postat av: Elin

Jag är sportslös. Men öppen för förslag.

2011-05-13 @ 09:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0