Nr 401.


Just nu har jag en ostbåge i armhålan. Den hamnade där för att jag låg på rygg i min soffa och åt ostbågar. Lördagsaktivitet, kan tänkas, men jag håller inte så hårt på veckodagarna jag. Tisdagskvällar är quizkvällar med Systrarna Elliot och det lilla mongot i källaren. Aldrig vinner vi. Alltid känner jag mig korkad. Nästan jämt tänker jag kan vi inte hitta på något annat nästa tisdag, något som är kul på riktigt. Näst första gången vi gick på quizet kom vi tvåa och då var vi bara jag och Simhopperskan i laget. Två personer. Alla andra var fyra. Då fick vi för oss att vi var smarta och tyckte det var kul med quiz. Det är vi inte. Vi är korkade och quiz är ganska tråkigt. Den insikten tog mig ett år att få. Nu vet jag. Snart ska jag borsta tänderna. Först ska jag leta reda på ostbågen. Slänga. Eller kanske äta upp.


Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Nej! Vi är visst smarta! Quiz är visst roligt! Vi måste bara toppa laget. Hitta vår fjärde extrasmarta medlem. Jag tror jag har en på lut faktiskt till nästa tisdag.

2011-10-12 @ 10:49:10
URL: http://mestfakta.blogg.se/
Postat av: Martinsson

Vi suger och det är inte alls kul.

2011-10-12 @ 17:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0