Nr 406.


På min kurs lär vi oss himla mycket intressanta saker. För mycket. Såpass mycket att jag ibland vill ropa STOPP! STANNA! Inte så snabbt! Till exempel lär vi oss om minnet, hur lätt det är att få en oskyldig människa att erkänna ett brott den aldrig begått. Vi lär oss om synen och hur det kan komma sig att en man utklädd till apa kunde gå in på ett hotell, förbi alla säkerhetsvakter, och upp till Mick Jaggers rum utan att någon såg honom. Vi lär oss hur det kommer sig att jägare råkar skjuta sina kompisar i skogen och kan svära på att det var en älg de såg. Vi lär oss att hjärnan är lat. Den ser det den tror att den ska se, och ser inte det den inte tror att den ska se. En apa på ett hotell, tillexempel.
Och vi lär oss om trolleritrick. Magi, om du så vill. Vi lär oss att trollkarlar är människor som vet väldigt mycket om människans hjärna och öga hur man lurar dem. Ibland tittar vi på filminslag. Tillexempel har vi kikat lite på det här korttricket. Ganska klurigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Busenkelt säger jag. Men så är jag ju utbildad magiker också.

2011-10-18 @ 23:51:16
URL: http://mestfakta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0