Nr 378.


Den som känner Simhopperskan vet att hon inte bara är en ovanligt fräsh, frisk och välbehållen trettiotvååring, utan även en VänAvOrdning, en RättskaffensKvinna samt en så kallad VisselBlåsare. Ser simhopperskan ett fel räds hon inte att höja rösten och tala om vart skåpet egentligen ska placeras. Detta ledde häromsistens till följande konversation:
- Det var så roligt ditt blogginlägg om kyrkan och Chanelbutiken Moa, för det var ju EXAKT så det gick till!
- Jojomen, rolig är mitt mellannamn.
- Alltså; EXAKT så var det ju. Förutom det viktigaste, det tog du bort.
- Pidden?
- Pidden. Du borde faktiskt ha skrivit om pidden.
- Jag vet. Jag skrev om den först, men sen kändes det som att ingen skulle förstå vad jag menade, så jag tog bort det igen.
- Vaddå?
(Innan förvirring och panik uppstår vill jag förtydliga att denna fråga kommer från en tredje person som befann sig i samma rum när samtalet utspelades).
- Moa hade pjyamas på sig...
- Jamenjaghadeknutitdensomensolklänning!
- ...en hel dag när vi gick runt i Barcelona, och det jag sa till henne var att om hon hoppades på att någon av chanelmänniskorna skulle få syn på henne där hon stod och tryckte näsan emot fönstret så kanske det var bäst att gå hem och byta om från pyjamasen först.

Så. Där. Där är hela sanningen. Och inget förutom sanningen.


Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Rätt ska va rätt.



ps. jag älskar att du kallar mig en visselblåsare. ds.

2011-09-08 @ 15:48:45
URL: http://mestfakta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0