Nr 385.


- Du, Lilla Tjocka Reklamaren?
- Ja Onda Dockan, vad är det?
- Nu är vi på väg.
- Ja, nu är vi på väg.
- Jag har aldrig bott på ett spökhotell innan. Men det har du.
- Ja, det har jag.
- Men du? Jag tror vi kört vilse.

- Det tror jag med.



- Oj, nu är vi här.
- Här?
- Här.



- Får vi köra in?
- Vi får.

- Vi är sena.
- Vi är jättejättesena.



- "Onödig framkörning" Lilla Tjocka? Är vi onödig framkörning?
- Det är vi inte.
- Tur.



- Du?
- Ja.
- Det känns inte helt välkomnande.
- Inte helt.



- Okej, ska vi göra det? På egen risk?
- På egen risk.



- Du, Lilla Tjocka?
- Ja.
- Vad tror du händer bakom det röda skynket?
- Det är sånt man inte vill veta.
- Men du?
- Ja.
- Om vi inte överlever det här ...
- Ja?
- Då har vi i allafall åkt hit i en sjukt matchande bil.
- Vi var snygga i bilen.
- Vi var sjukt snygga i bilen.
- Det är en tröst.
- Det är det.
- Vi dog med stil.
- Det gjorde vi.




- Du?
- Ja.
- Vad fint det är här.
- Ja.
- Du?
- Ja.
- Mycket finare än jag trodde. Och du?
- Ja.
- Inte alls så läskigt. 



- Du?
- Ja.
- Vad mycket porslin det finns.
- Hur mycket som helst.



- Du?
- Ja.
- Sno ingenting.



- Du?
- Ja.
- Tror du att jag kommer se någon mer än migsjälv i spegeln när jag lägger in bilden i datorn?
- Förmodligen Onda Dockan. Förmodligen.



- Du?
- Ja.
- Ska vi gå på promenad.
- Det ska vi.
- Du?
- Ja.
- Jag har hittat en paviljong!



- Du?
- Ja.
- Jag har hittat en släde!



- Du?
- Ja.
- Kolla stolarna.



- Du?
- Ja.
- Jag hittade en bro. Men du?
- Ja.
- Den leder ingenstans.
- Nej.
- Du?
- Ja.
- Jag tycker vi går tillbaka nu.



- Du?
- Ja.
- Jag har hittat en jättefin matta.
- Mm, men du?
- Ja.
- Nu är vi sena till middagen.
- Sena igen.
- Igen.




- Du, Onda dockan?
- Ja.
- Det är dukat för oss här. På samma ställe där jag och min fru satt. Och du, Onda dockan?
- Ja.
- Det är bara vi här.
- Jag vet Lilla Reklamaren, jag vet.



- Du?
- Ja.
- Hon håller koll på dig?
- Vem?
- Tekla. Från sin plats på väggen. Hon håller koll på dig.
- Ja. Jag känner det.
- Hon kanske minns dig.
- Kanske.



- Du?
- Ja.
- Vilket extremt fint poslin.
- Ja.
- Du?
- Ja.
- Får vi konjak i soffan nu?
- Ja. Det är exakt vad vi får.




- Du?
- Ja.
- Jag känner mig lugn och trygg här. Och vet du?
- Nej.
- Jag är nästan lite besviken.
- Varför?
- Du hade lovat spöken och ångest, men jag känner bara lugn och trygghet. Och vet du mer?
- Nej.
- Vad det än är som bor här så vill det mig väl.



- Du, Onda Dockan?
- Ja.
- Ska vi gå och lägga oss nu?
- Ja. Nu ska vi gå och lägga oss, nu har jag hämtat allt vatten jag behöver.
- God natt Onda Dockan.
- God natt Lilla Tjocka.




- Godmorgon Onda Dockan.
- Godmorgon Lilla Tjocka.
- Har du sovit gott?
- Du, Lilla Tjocka, jag har inte sovit en blund. Eller jo, det har jag. För jag somnade som ett barn. Men sen vaknade jag i panik. Och du? Jag försökte väcka dig och berätta. Men Lilla tjocka, du vaknade inte.
- Vet du Onda Dockan, jag sov så djupt så djupt så jag kunde inte vakna. Jag minns att du försökte väcka, men det gick inte att vakna.
- Lilla Tjocka?
- Ja.
- Det hände lite saker i natt.
- Varför sa du inget?
- Det gjorde jag. Men du vaknade inte ändå.
- Vad hände Onda Dockan?
- Jag ska berätta.




- Lilla Tjocka, nu åker vi hem va?
- Ja. Nu åker vi hem.
- Nu får det vara bra med spöken. Nu behöver jag sova.
- Ja, nu ska du få sova.
- Jag kör.
- Nej, jag kör.
- Fast du körde hit.
- Okej, du kör.
- Du Lilla Tjocka?
- Ja.
- ....
- Ja?
- Det var en sak...
- Ja?
- Tror du spöken kan förflytta sig?
- Nej.
- För jag tänkte; de där burkarna vi fick av ägaren, tror du... tror du de är helt tomma?
- Du menar att spökena skulle bo i burkarna?
- ... Ja?
- Det tror jag inte.
- Tur. För vet du? Jag vill inte bli spökklappad något mer. Jag tycker inte att spökklappar är så himla roliga. De gör mest ont.
- Jag tror inte du ska oroa. Jag tror inte spöken kan åka Jaguar.
- Tur Lilla Tjocka. Tur.
- Onda Dockan, jag ska hämta mina barn klockan sex.
- Då är vi sena.
- Alltid sena.
- Alltid.




Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Åh! Jag vill också åka dit!

2011-09-18 @ 16:10:46
URL: http://mestfakta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0