Nr 393.




Jag har en vän som byggde ett hus och det blev stort och öppet och vitt och svenskt. Så som de flesta hus tenderar att bli nuförtiden. När min vän pratar om sitt hus pratar han främst om sjön som ligger nära huset och som man har utsikt över. Ganska sällan pratar han om huset. Det verkar som att ute har mer betydelse inne än vad inne har inne. Så en dag i våras när vi satt och pratade om huset hintade jag lite om att han inte hade så mycket färg och tyg i sitt hus. Detta berodde på att han var så dålig på tyg, tyckte han. Och vilken otrolig tur att han har mig som vän! För jag är ju nämligen alldeles fantastisk på tyg!
Så jag fick uppdraget: Tyga Skottek.
Olika typer av inspirationskollage gjordes och min vän fastnade för det gamla, svenska, rustika, allmoge-köret med mycket färger. Så där är vi. Den vitafräshaöppnaytormodernavillan ska förvandlas till ett mysigt, varmt, svenskt lanthus i blått, rött, grönt och gult.
I tyga visade sig även tapetsera, kakla, handla moraklockor, porslin, nya glas, mattor och gamla spisar från norge inkluderas. Och ja; jag får bestämma. Allt får jag bestämma. Ibland har min vän åsikter och när jag lyssnar till dem blir han arg för att han inte vill att jag ska lyssna på dem. Så då låter jag bli. Fast det är svårt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0