Nr 380.


Ja, jag må vara sist på bollen, men om det nu är så att det kommer ytterligare någon långsam travare bakom mig är det här tillfället alldeles för gyllene för att låta det slinka förbi. Jag måste länka. Ni måste läsa. Och ni som redan läst; Läs igen vettja!

http://hockeysverige.se/blogg/pettersson/12284467/man-vs.-kvinnor

Här sitter vi alla med våra bloggar och pressar oss till det yttersta för att vara fyndiga och roliga, men så kommer den här killen från ingenstans och skriver från botten av sitt allra allvarligaste hjärta - utan ambition att vara lustig - och sopar banan med oss allihop!
För vem av oss skulle kunna prestera motsvarigheten till det historiska uttrycket:
"Till vardags används ju kvinnor till att göra hushållssysslor"?
Du milde värld, jag skrattar så tårarna sprutar var gång jag läser!
Jag, som vanligtvis inte används till att länka i min blogg, har ingen aning om hur man gör för att ni bara ska kunna klicka på länken. Så det blir till att anstränga sig lite, kopiera och klistra in. Men det är det värt. Ni vill ju inte missa en stark inledning som:
"Satt och tänkte på det häromdagen. Det här med att kvinnor generellt är sämre än män på det mesta och att det ju helt enkelt är så det är".

Eller varför inte godbiten:
"
En del av dom funkar rätt okej att försöka prata med och så också, men i regel sköter man ju det med någon vän av manligt kön eftersom män är bättre även på sånt."
Och kanske borde skrattet fastna i strupen när man längre ner i inlägget läser att den lilla älsklingen själv är far till tre döttrar, men icke; Han hämtar hem och räddar det fint med det klassiska dettagällerförståsallakvinnorutomjustminadöttrar-tricket.
Det där, mina damer och herrar är ett stycke bloggkonst. 
Nåväl, det lilla hjärtat har stängt ner sin blogg nu. Tydligen på grund av det näthat han sade sig uppleva efter nyss länkade inlägg. En smula trist tycker jag, för så gott har jag inte skrattat på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0