Nr 546.

 
Lilla Tjocka fyllde år. Hela 10 år äldre än mig. Jag firde med att lägga ut en FörlåtAttJagKallarDigLillaTjockaOchFåttAllaMinaVännerAttTroAttDuÄrEnFetLitenFarbrorDuÄr
JätteFinOchVälbehållenFörmodligenDenMestVälbehållnaJagVet-bild på Facebook. Den såg ut så här: 
 
 
Sen var det överraskningsdags. Varma kläder, klar klockan 18:30, löd ordern. 
Eftersom detta var den varma dagen i somras var varma kläder det samma som klänning. Jag passade på att matcha skorna med knäna. 
 
 
 
Så blev klockan 18:30 och vi var klara. Extremt klara. ViPassarPåAttTaEnÖlPåVerandan-klara. 
Några minuter senare sa det tut-tut och så kom min far körande i sin grönaste Jaguar. Fast det där var inte helt sant. Den sa inte tut-tut. Och jag är inte ens säker på att den har en tuta. Vilket fall som helst, så här ser den ut:
 
 
Min far hade dagen, och 39:åringen, till ära snickrat ihop ett litet cava-ställ till baksätet. 
 
 
Perfa! tänkte vi, och hoppade in. Sen bar det av mot okänt resmål. 
 
 
Och vi kunde inte mycket annat göra än att luta oss tillbaka i baksätet, smutta på cavan och njuta av skjutsen, sverigesommaren, överraskningspirret och det faktum att vi blev skjutsade i en bil som min far renoverat helt själv. 
Sen kom vi fram till själva överraskningen och den var inte sämre den. Det hela slutade med att nybliven 29:åring och nybliven 39:åring skjutsades hem mätta, feta och fulla, vid tresnåret på natten, och en av dem somnade så fort den kommit innanför dörren. Festklädd och allt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0