Nr 554.

 
Så. Tillbaka till jobb. Höst på gång. Och höst brukar vanligtvis vara mitt bästa. Bättre än sommaren. Sommaren är  kravfylld och prestationsfylld (Nu är solen framme, då är du väl lycklig? Visst är du? Riktigt, riktigt, lycklig). Men hösten är en avslappning. Så jag brukar längta lite. I smyg.
Men i år?
Inte alls. Jag är inte redo. Vill inte ha hösten. Och då inte på grund av att sommaren varit en enda lång fest med lyckan som tema, och som jag inte vill ska ta slut. Snarare tvärt om. Sommaren kom inte igång, inte ordentligt. De grandiosa planerna sköt iväg och landade fel, någonstans halvvägs fram till målet. Utlandssemestern regnade bort. Ingenting blev riktigt som det skulle. Sommaren fick inte en chans.
Och när jag inte hunnit uppleva varautomhusförattdetärsol-tvånget, eller varnudittallralyckligasteförjustnuserlivetutsomenreklam-kravet, hur ska jag kunna se fram emot höstavslappning då?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0