Nr 556.

 
 
Alla har vi olika sätt att se på det här med tid. Och eftersom det här är min blogg tycker jag vi ska prata lite om min syn på tid. Den ser ut exakt som ovan. En klocka. Sommaren uppe vid 10, 11, 12, 13, sen höst, vinter vid 18 och följdaktligen vår efter det. 
Detta synsätt har jag ibland dryftat med mina närmsta för att mötas av ett kollektivt: Det är fel! Nyår är klockan tolv!
Men. Men det är inte fel. Jag vet det. Jag vet det eftersom jag fick den här uppfattningen redan som liten linblond flicka då jag och min storasyster hade en kalender som såg ut exakt så här. Fast med bilder, och luckor som satt i en ring runt om som man öppnade. Jag är helt säker. Min syster däremot tillbakavisar det här påståendet å det kraftigaste. Hon hävdar att den var tvärtom. Vinter upp. Sommar ner. 
Men, eftersom det här är min blogg är det mina, inte hennes, ord som är sanningen. Så. Alltså: Den här uppfattningen har jag fått eftersom jag en gång haft en kalender som såg ut så. Tillsammans med min syster hade jag den. Med luckor. I ring. 
Och just nu går vi mot klockan 14. Serrni. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0