Nr 599.

 
En av födelarna med att Lilla Tjocka Reklamaren är just Lilla Tjocka Reklamaren är att han arbetar med olika kunder som har olika företag. Tillexempel kunder som har företag som gör funktionskläder till tillexempel ambulanspersonal, arbetautepåvattnet-personal och annan viktigochsvårtochfysisktutmanandeutomhusarbete-personal. Man är varm, man är torr. Man är safe.
Så! När minusgranderna klämmer sig neråt tio kan det hända att Lilla Tjocka Reklamaren har gjort slag i saken och köpt med sig ett varmt, fluffigt mellanlager som skyddar emot kyla, väta och vätskeburen smitta. Så är fallet. Lilla Tjocka köpte med sig exakt ett sådant till mig. Och jag har flyttat in. Bor där i. Tassar runt. Har det bra. Och är safe.
Hon är varm, så skönt för henne! tänker ni nu.
Och det tänker jag med. Men inte mest. Mest tänker jag på annat. Mest tänker jag på Den Vätskeburna Smittan.
Den som känner mig vet att jag ganska ofta tänker på Den Vätskeburna Smittan. HIV. Framförallt HIV. Och på om och hur jag smittats med  HIV. Då och då, ganska ofta, tänker jag så. Då slår det små ångestvolter i magen och jag rusar till telefonen för att boka ett nytt test.
Men nu. Nu är jag skyddad. Nu faller snön luddig och vit, minusgraderna gör möster på fönsterrutorna och jag kan tassa runt där hemma i mina varma, mjuka kläder. Och vara skyddad. Helt skyddad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0