Nr 612.

 
 
Det här är min brevlåda. Den har alldeles nyligen fått ett eget vidskydd. I trä. Snickrat, impregnerat och fint. Ni förstår, det verkar inte sämre än att vindskydd till brevlådan ingår i standarden i min lägenhet. Dusch, tillexempel gör det ju inte. Den dusch jag får använda i källaren består av väggar med upptejpade svarta sopsäckar. Kakel ingår inte i standarden på min dusch i källaren. Och förutom det har konversationerna med min fastighetsskötare sett ut ungefär så här:
 
- Mitt kylskåp är sönder. 
- Kylskåp ingår inte i standarden på din lägenhet. 
- Min varmvattensberedare är sönder. 
- Varmvatten ingår inte i standarden på din lägenhet. 
- Min köksfläkt är sönder. 
- Köksfläkt ingår inte i standarden på din lägenhet. 
- Dörrklockan fungerar inte. 
- Dörrklocka ingår inte i standarden på din lägenhet. 
 
Så. Det är inte det att jag är besviken över upptäckten att vindskydd till brevlådan ingår i standarden på min lägenhet. Det är kanske bara det att om jag vore fastighetsskötare hade jag förmodligen prioriterat lite annolunda. 
 

Kommentarer
Postat av: Miss E

Men trevliga grannar har jag hort! Vilket
pucko till fastighetsskotare btw! Morr.

Svar: Extremt trevliga! Och trevligare ska de bli!
LockyerFox

2012-12-20 @ 23:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0