Nr 616.

 
 
Nyårsskor in the making. Lilla Tjocka Reklamaren har fått frispel på överraskningar och har nu bestämt att även nyårsöverraska. Och jag tänker: Det vore dumt att klaga! Så från helt oplanerade och sällskapslösa till något med följande ledtrådar:
 
* Jag kommer bli hämtad redan på söndagen.
* Pass behövs inte.
* På söndagseftermiddagen ska man vara elegant.
* På nyårsafton får man välja mellan cocktailparty-känsla eller lugnare och lyxigare gala-känsla.
* Det kommer finnas folk där.
* Jag kommer inte känna folket.
* Jag kommer inte behöva lära känna folket.
 
Alltså: Ett cocktailkalas inom schengen. Sämre kan man ha det en nyår!
Det lät inte bara spännande, utan även ganska... flott. Något säger mig att mina gamla utslitna dansskor behöver lite silver om de inte ska behöva skämmas för sig. Så jag slängde mig in på panduro för att se vad som bjöds i glitterväg.
Fredagskvällen ägnas därmed åt glittring, manusskrivning samt hållatillbakakräkning. Ja, ni vet den där härliga känslan när man står mitt inne i mellandagsrearushen och hör magen börja morra, känna munnen vattna sig och tänka: Nu spyr jag! Den känslan. Den lever jag med idag. Fast ja, den har flyttat sig. Från Zara till min lägenhet. Och hittills har jag hållit kräket under kontroll. Än så länge leder jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0