Nr 462.


Jag har kanske ganska länge känt att blogg.se inte riktigt är rätt forum för mig. Jag har kanske ganska länge känt mig som gammalfarmor när jag via förstasidans alla dagensoutfit-bilder loggar in på min egen sida. Jag har kanske ganska länge känt att blogg.se är för yngre kvinnor. För det är kvinnor man hittar här. Kvinnor som fotar, som pysslar, som bakar, som möblerar, arbetar, driver, bygger, lagar, målar, fixar, berättar, formulerar, diktar, avslöjar, delar med sig av. Det är helt enkelt min uppfattning att det är en bunt kreativa kvinnor, om än en smula ynge än mig, som får den här sajten att rulla runt.
Så. Döm om min förvåning när jag just kikade in på min sida för att korrekturläsa senaste inlägget och hittade den här annonsen:



Mitt bland mina möbelmässabesök, kärleksförklaringar och barnbilder har de tagit sig friheten att sätta in en annons som inte bara är smaklös och förefaller komma från en tid jag hoppades att vi hade passerat, utan dessutom kör över de unga kvinnorna som är deras målgrupp.
Vem är det av er, mina läsare, de tror ska klicka vidare?
Ett irriterat mail senare och jag avslutar mitt konto om jag inte får ett väldigt vettigt svar.
Att känna mig gammal kan jag ta, men när föraktet mot användarna visas på tydligast önskvärda vis är det nog för mig.


Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Jag vill väldigt gärna ta del av svaret.

2012-02-11 @ 12:38:21
URL: http://mestfakta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0