Nr 471.


Jag tänker på lite olika saker. Tillexempel tänker jag på att jag läser bloggar jag inte mår bra av att läsa, men läser ändå, för vad ska jag annars läsa? Jag tänker att jag verkligenverkligen borde städa ur mina garderober och börja sälja mina saker på Tradera. Jag tänker att det här inte håller längre, att jag inte kan jobba så här lite, för att jag inte har några pengar och för att sysslolösheten får mig att klättra på väggarna. Jag tänker att vi måstemåstemåste komma igång med företaget nu. Och jag tänker att jobba lite, som jag gör enbart för att ha tid att jobba med företaget, gör att jag jobbar ännu mindre med företaget än vad jag skulle gjort om jag jobbade mycket. Det händer ingenting här. Jag är förslappad och förstenad och förlamad. Och så tänker jag på andra saker, tillexempel Melancholia, som jag såg igår och drömde om hela natten. Och på hur ovanligt det är med katastoffilmer som faktiskt får handla om dödsångest. Och mer? Och mer tänker jag på Viskafors. Eller ah, kanske inte så mycket Viskafors som samhälle, utan snarare huset som vi tittat på i Viskafors. Vi kanske ska kalla det något annat än Viskafors, så kanske det känns bättre, sa Lilla Tjocka. Nu när jag tänker på DetSomSkaKallasFörNågotAnnatÄnViskafors så tänker jag på i vilket av rummen jag skulle vara i om jag gjorde exakt samma sak där som jag gör här nu. Och bad. Jag tänker ganska mycket på bad. I badkar. Och vilket av dem jag skulle välja. I ett hus med tre toaletter och två badkar på övervåningen och en på nedervåningen finns möjligheten för val. Och så tänker jag på festerna. Tänk festerna. Hujedamig vilka fester vi skulle kunna ha. Jag ägnar dessutom väldigt mycket tid att tänka bort tråkigheter rörande DetSomSkaKallasFörNågotAnnatÄnViskafors. Som avståndet till Göteborg tillexempel. Det försöker jag att inte tänka på.
I mitt kylskåp finns det massa goda grejer. Det är inte vanligt. Men i helgen matmässade Lilla Tjocka och jag och han glömde alla sina godheter hos mig. Synd för honom, tänker jag. Tur för mig. Jag tänker att jag ska laga mig något nu. Så att jag blir mätt. Mindre hungrig. Jag tänker att jag kanske lånar en ingridiens. Eller kanske två. Exakt så tänker jag. Just nu, i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Mäkklarn

Fyra toaletter. Väl.

2012-02-27 @ 20:42:01
Postat av: Nej.

Tre där uppe. En där nere. Två bad där uppe. Inget där nere. Väl.

2012-02-27 @ 21:12:25
Postat av: Sara H

Vilka bloggar mår du dåligt av? Jag kan inte läsa 9till5, får sån akut tråkighetspanik på mitt liv att jag får andnöd, jävla rika, framgångsrika, peppiga, poppiga brud...

2012-02-28 @ 22:05:03
Postat av: Sara H

Vilka bloggar mår du dåligt av? Jag kan inte läsa 9till5, får sån akut tråkighetspanik på mitt liv att jag får andnöd, jävla rika, framgångsrika, peppiga, poppiga brud...

2012-02-28 @ 22:11:34
Postat av: Moa

Ah shit, 9till5 är för tungt även för mig. Har varit inne några gånger och aldrig känt mig så ful, fel och menlös som då. Det är som skönhetstidningar, men skillnaden är att skönhetstidningar vet man att de inte är äkta - medans man tror att bloggarna är det, så därför får de än större effekt på självkänslan. Jag läser endel härliga vintage-bloggar, det är främst de jag tänker på. Lyckade brudar med lyckade jobb, lyckade relationer, lyckade hem, snygga kompisar (frågan är om alla ÄR snygga eller om de retucherar bort de fula), spännande garderober och vart de än går verkar omgivningens kulörer matcha med dagens läppstift. ÅHMENFÖRJÄVLAGUDSSKULL! Jag är tråkig. Jag är alldaglig. Jag är färglös.

2012-02-28 @ 23:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0