Nr 450.


- Jag sa så här: Jag och Moa vill bo stort, annolunda och exakt som vi vill ha det. Och vi har inte råd att göra det om vi inte är extremt lokalstrategiska - så vi tänkte; Vart i trakten vill INGEN bo, där söker vi efter det vi vill ha. I kör sa vi: Viskafors! Vi hittar huset från helvetet och bygger vårt paradis bland salar, renhorn, öppnaspisar stora som bilar, korridorer, sminkrum och trägolv. Då sa många: Viskafors, där är ju fint.
- Va, tyckte dom?
- Mm, dom tyckte.
- Men du lilla tjocka?
- Ja?
- Det var en sak jag tänkte på.
- Vad då, Onda Dockan, vad tänkte du på då?
- Jo, huset var ju fint och så. Men. De hade målat det vitt. Alla bröstpanelerna. Vita. Och jag, jag är hellre brunbröstpanelad. Mycket hellre. Så vi kommer behöva skrapa och måla om. Det kommer ta åtminstone två år för det är bröstpaneler överallt.
- Meh? Räcker det inte med att måla mörkgrått?
- Eh. Nej?
- Varför?
- Därför Lilla Reklamaren, därför att titta här. Så här, exakt så här vill jag ha mina bröstpaneler: 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0