Nr 536.

 
Ikväll packar Lilla Tjocka och jag våra väskor och beger oss ut i världen. Det är första gången vi är ute i världen tillsammans, han och jag. Vi hoppas på värme, avslappning och främst av allt inga bråk. Samt en fin Moseldal. Jag har Moseldalat en gång tidigare. När jag var en ynglig. Då i sällskap av päron. Minns det som alldeles fantastiskt fint. Men man vet inte. Det vuxna ögat kanske dömmer hårdare. 
Nåväl. Före Moseldal, Paris och Lubeck tar vi svängen om ett litet slott i Karlstad. Vem vill bo i Karlstad, tänker kanske vän av ordning. Inte jag! Och inte Lilla Tjocka. Men slotten är billigare i Karlstad och mäklaren vaggade in mig i en mjuk trygghet med sin sjungande karlstadsdialekt så att all min hårda Jaha men vad är det för FEL på huset?!-attityd rann av och jag bokade visning. Så kan det gå.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

JAG vill bo i Karlstad. Underbar stad, jag looovar :)

Svar: Ska vi bo i Karlstad, du och jag? Jag har ett nästanslott med två flyglar på g!
LockyerFox

2012-07-03 @ 10:08:27
Postat av: Susanna

Moseldalen är helt fantastiskt. Framförallt vinet, men jag antar att utsikten duger också. :-D

Svar: Im only in it for the rödtjut!
LockyerFox

2012-07-03 @ 10:21:07
Postat av: Sara

O ja, jag paxar en nästanflygel :)

2012-07-03 @ 19:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0