Nr 537.

 
Men innan vi åker. Innan vi åker måste jag se till att ingen går miste om vad det egentligen är jag sysslat med på sistone. Så håll i er nu, här kommer en uppdatering.  Jag har:
 
 
... insett att med 50 000 personer samlade på götaplatsen är det ingen idé att försöka skicka sms sittande på konserthuset... 
 
 
... styrt upp midsommar i en carport med blandade släkter och diverse barn... 
 
 
... blandat drinkar och hällt ut hälften på golvet... 
 
 
... dekorerat med morötter, snapsar och ensamma barn...
 
 
... låtit böckerna bli stearinmat och migsjälv bli myggmat...
 
 
... och tänkt att livet alltid gör sig bäst i dunkel belysning. 
 
 
Jag har även: provat mittbena på en toalett i Tranemo...
 
 
... följt med min mor och köpt en bil i pyjamas...
 
 
... suttit inne och stirrat ut på solen, gått ut - för att mötas av det här - och innerst inne bli lite lättad. Jag får ju inte vara i solen ändå.... 
 
 
... överraskat Lilla Tjocka med mitt spelintresse... 
 
 
... vaknat på golvet av att Lilla Tjocka ville fira nästansemester med champagne...
 
 
... traskat iväg på bröllop utan bollskor och sovit till fyra dagen efter... 
 
 
... samt intagit sommarens obligatoriska frukost på Ethels. 
 
Och förutom det? En hel del faktiskt. Men allt kan man inte berätta om. Kanske för att man inte vet hur, eller för att man känner att man inte borde. Urnsättningar för vänner tillexempel. Hur pratar man om dem? Hur beskiver man en saknad vän på en blogg? Det gör man inte. Så man låter det vara. Och berättar om annat istället. Som tillexempel att Lilla Tjocka sover på övervåningen och att jag snart ska väcka. Sen ska bilen lastas och vi åka iväg. 0 timmar fick han sova i natt, och 50 minuter nu på eftermiddagen. Vi ska inte åka på semester om du dör på kuppen, sa jag. Lilla Tjocka hävdar att han är starkare än så. Jag känner mig tveksam. 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Så fint! Varför inga bollskor?

Svar: För att det var trädgårdsbröllop. Och jag såg mig själv sjunka ner i gräsmattan med bollskorsklackarna och sitta fast där restan av kvällen. Så jag tänkte om.
LockyerFox

2012-07-03 @ 19:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0