Nr 473.


De där bloggarna jag nämnde, som jag läser fast jag inte mår bra av. Jag kände att jag kanske borde förtydliga; Det är inga av era bloggar. Era (de jag fått läsa) älskar jag.
Nej, det är snarare alla de där vintage/seconhand-brudarna som jobbar med någonting inom media som stressar mig. De som har på sig söta klänningar, som alltid har fixat håret, som annordnar temafester, som jobbar hundratimmar per dygn men ändå hinner med att ha lyckade tillställningar med sina lyckade vänner, som hänger bakom kameran vid modefotograferingar, som har fler bilder än texter, som alltid hinner retuchera sina bilder, som har fantastiska längenheter, som aldrig har fnasigt nagellack, som aldrig har sviktande självkänsla, som lever sådana underbara, härliga, jävligt fantastiska liv. Och ju härligare deras liv är, desto tråkigare, fulare, gråare känns mitt.
Precis som skönhetstidningar, fast värre. En skönhetstidning är fejk, det vet alla. Men en blogg väntas spegla någon form av verklighet. Det är värre.
J A G  M Å S T E  S L U T A.  J A G  M Å S T E  S L U T A  L Ä S A.


Kommentarer
Postat av: Anzi

En del bloggar ska nog läsas lite som fiktion, tror jag. Ingen människa är perfekt och ingen ser när du gråter bakom en skinande yta.

2012-03-02 @ 09:34:46
Postat av: Moa

Det har du helt rätt i, men det är svårt att inte gå på dethärärpåriktigt-bluffen. Alla bloggar är ju stylade åt något håll, så klart. Min med. Man är ju aldrig helt ärlig.

2012-03-02 @ 17:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0