Nr 475.


Simhopperskan var i stan. Simhopperskan var i stan och jag låg hemma i en hög av svett, snor och självömkan. Simhopperskan var i stan och gick på teater utan mig.
Nåväl. På söndagen ryckte jag upp mig, tog bussen ner på stan och mötte henne bland neonfärgade jeans och magtröjor. Och den här månaden är, som alla andra månader, en återhållsamhetens månad. 43 kronor om dagen får jag spendera för att hålla min budget. Det innebär att saker så som hårspray eller för den delen någon typ av mat som inte förpackats i metallburk enbart är att glömma, samt att jag nu gått över på Reklamarens barns kvarglömda godissmakande tandkräm för att behålla hygienen någorlunda intakt.
Men ändå; Det är konstigt det här med budget. Jag skulle inte för mitt liv få för mig att köpa mig en sjukronors banan på Pressbyrån om jag så stod och dog med den. Alldeles för dyrt! Men när Simhopperskan och jag fick syn på ett par randiga capribyxor, som egentligen inte passar mig och som man absolut inte kan använda förrän sverige är varmare än varmst - ja, då slog jag till. De var ju så billiga! Bara två och en halv dagars icke-spendering och jag har samlat ihop till dem.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0