Nr 483.


Men ok. Det finns ju andra anledningar till Viskafors. Sånna som inte har med samhället i sig att göra. Sådana anledningar kan stavas på olika sätt. Mina stavas bland annat: FönstretÖverTrappan. 



Samt: DetLillaUtrymmetUnderTrappan. Där jag ska sitta. Där jag ska sitta och stirra in i...



... min GigantiskaSpisMittEmot.

Och nu vet jag vad ni alla tänker: Gråa bröstpaneler? Är inte Moa mer brunbröstpanelad? Jo. Oroa inte. Det kommer brunbröstpanelas. Det kommer tapetseras i mörka färger. Det kommer hängas tjocka, långa, sammetsgardiner. Det kommer murras till. Det kommer bli exakt som i en av de gamla Miss Marple-filmerna. Mörkt. Mystiskt. Spännande. Med en liten strimma ljus som silas in bakom en gardin borta vid drinkvagnen. Exakt så. Exakt.

Ps. Den som inte noterar den gigantiska och underbara bredden på dörrposten i bild nr 2 kommer få spö. Jag lovar. Spö. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0