Nr 494.

 

Imorse vaknade jag av ett meddande. Meddelandet innehöll en film. I filmen var det någon som sa ungefär: Vill du sjunga muggebiggemuggebiggetufftufftuff för mej? Vill du det? Vill du det?! Det vill hon, mamma det vill hon! Hon ville det. Hej då!
Om man är en människa som jag, som inte alltid vet om man ska gå åt höger eller vänster eller helt enkelt bara stå kvar där man är, kan det vara skönt och befriande att ha en systerdotter på 3 år som gärna talar om för en vad man vill. Det blir så himla mycket lättare då. Du vill det här.
Nu har jag tittat på filmen kanske 15 gånger. Mår både bra och dåligt av det. Bra för att min systerdotter är den tuffaste och coolaste unge som finns, och dåligt för att jag saknar henne. 
Men på tisdag fyller hon år. Då ska vi träffas! Då ska vi äta tårta och jag ska sjunga jamåjjuleva för henne. Det är så det kommer bli. Det vet jag. För det har hon talat om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0