Nr 505.

Det här är jag. Jag har en fot som är vänd åt fel håll. De är något de flesta aldrig märkt. Jag är bra på att låtsas.
Andra saker jag låtsas just nu är tillexempel att jag har gott om tid och koll på läget. Det har jag inte. Inte något av det. Jag har panik och ganska stora klumpar av ångest.
På tisdag ska det läggas bud på ett hus jag och Lilla Tjocka vill bo i och jag är lugn med det. Låtsas jag. Egentligen är jag jättenervös. Och spänd. På om vi får det. På vad det ska kosta. På om vi överhuvudtaget har råd att leva även om vi har råd att köpa. På om vi kan bo ihop. På om jag kan bo med två barn. På hur det blir att flytta från Göteborg. På massor. Men som sagt, det låtsas jag inte om.
Just nu sitter jag på mitt jobb på konserthuset. Jag låtsas att jag har tid med det. Hemma hänger två tredjedelar av en brudklänning bruden inte känner sig nöjd med. Där hemma, precis framför klänningen, går gränsen för hur bra jag är på att låtsas. För hur mycket jag än anstränger mig är ångesten för klänningen den enda jag inte kan låtsas bort. Den finns kvar. Hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag gillar ditt sätt att formulera dig. :)Jag tror på dig Moa! Det är allt jag vill säga kort och gott. :)Kram

2012-05-11 @ 21:01:31
Postat av: Moa

Tack fina Christina! Det här huset är det: http://www.egendomsmaklarna.se/common/capitex/misc/popup.aspx?ActivePage=/common/capitex/usercontrols/objbesk/objektbesk.ascx&OBJGUID=40HJ8U6TVOILCNNG&OBJTYPE=CMLantbruk&skin=Egendomsmaklarna&objds=CAPITEXSS_LOKAL

2012-05-11 @ 21:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0