Nr 514.

För några veckor sedan bestämde jag mig för att TA TAG i min rosacea. Hurra! Äntligen!
Så jag gick till en hudfröken som både var hudfröken och dietist och hon sa typ: Moa, rosacea är en inflammatorisk sjukdom som beror på något i kroppen. Den är oftast bara ett resultat på att det är felbalans någon annanstans.
Och jag: Logiskt, logiskt.
Och hon: Så, du måste börja innifrån. Jag kan sälja på dig massa krämer, men de kommer inte ha minsta verkan om du inte jobbar med insidan. Så, du måste stryka de livsmedel ur din kost som främjar inflammatioriska tillstånd.
Och jag: LÄTT! ABSOLUT!
Och hon: Det vill säga; socker, mjöl och mejeriprodukter.
Eh?
Så här ser mitt liv ut för den som undrar: vaknar - äter FIL och SMÖRGÅS med OST på. Fikar GODIS. Äter lunch som oftast är FIL. fikar GODIS. Äter middag som tillexempel är PANNKAKOR. Fikar GODIS eller OSTBÅGAR.
Det vill säga: socker, mejeriprodukter och mjöl i en härlig och smarrig loop.
Ät nötter och avocado istället! sa hon.
Och så gjorde jag. Efter tre dagar med nötter och avocado började jag känna mig lite svajig och tänkte att hon förmodligen menade nötter, avocado och något mer. Så jag la till något mer. Och känner mig ganska pigg.
Det hon glömde säga var att om man lever ett liv på smågodis och sen slutar att leva på smågodis så går man ner i vikt. Och går man ner i vikt och heter Moa innebär det att de sorgliga ärtorna till bröst man en gång hade tillbakautvecklas till en plan yta. Och vänta ni bara; när jag är klar med den här dieten kommer mina forna tuttar bukta inåt, som kratrar. Rosaceafri och inbuktande. Där har ni mig om ett halvår.

Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Brownie med mjukglass? Är det ok? Det är det inte va? Annars kanske vi kan ta en ihop typ på torsdag?

2012-05-22 @ 20:24:12
URL: http://mestfakta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0