Nr 590.

 
Varför vill mänskan inte ha advent nu då, advent har hon ju alltid sagt varit hennes bästa? kan man tillexempel tänka efter att ha läst sista inlägget. Och ja, advent har alltid varit mitt bästa. Advent och jul och allt som är runt omkring det är mitt bästa. Men det här året har saker inte varit särskilt bra. Ganska många saker på ganska många fronter har varit ganska svåra och ganska jobbiga. Och nu kommer advent. Mitt bästa. Men vi kan ju inte ha advent nu, allt är ju inte bra än! gastar jag knäpptyst. Vi kan inte ha min bästa period innan allt blivit bra. Det förstår ni väll? Det förstår ni väll lika väl som ni förstår att man inte köper gräddtårta för att muntra upp en magsjuk? Vi måste pausa, vänta. Tills det ordnat sig. Tills allt känns lättare. Tills vi kan slappna av, vara varma och mjuka. Då. Då kan advent få komma. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0