Nr 596.

 
Vad har jag gjort sen sist?
Jo, sen sist har jag:
 
* målat 134 st pennor blå, samt virat in dem i papper. 
 
 
* Gått på Jul på Liseberg och köpt ett paket munkar trots att jag inte gillar munkar.
 
 
* Återigen ignorerat det faktum att Sverige är ett av få länder där man kan få vad finklädd du är! att låta som en förolämpning och därför styrt upp både tyllkjol och röda läppar på en enkel middag. 
 
 
 
* Insett att även när mitt kök är städat är det stökigt i andras ögon, och om jag någongång ska få visa det faktum at jag faktist styrt upp mitt kök med både sittplats och extra arbetsyta så får jag göra det nu, kaffebönor på golvet till trots. Så här är det. Köket. Med den betsade bänken.
 
 
Och de målade stolarna.
 
 
Och de uppskruvade hyllorna.
 
 
Och de förtäckta fulhyllorna från Ikea med spets på.
 
 
Och alla ljusen som ska ta mig igenom vintern.
 
 
Och mina bästa NoaNoakoppar och FarmorsMuggar.
 
 
Och mina blommande handtag.
 
 
Och mitt rutiga golv. 
 
 
Och resterna från BrunaHunden-besök. 
 
 
Så nu är det visat och klart. Nu vet ni hur det blev. 
Förutom det har jag även:
* Duschat. Många gånger. Och när jag har dushat har jag tänkt: Tänk om de visste det här, mina followers, att det är vardag för mig att dusha med åtminstone en spindel som sällskap och att det faktiskt bara är åt de riktigt STORA jag skriker.
* Mentalt förberett mig för att jag måste bära ner mina saker i spindelförrådet. 
* Hittat på utsäkter för att inte hinna bära ner mina saker i spindelförrådet och ägnat mig åt ursäkterna istället; öl, middagar i olika arbetsplatskonstellationer, avfrostning av frys, vikning av 83 st loppor med GradeUp-logga på, vindrickande, Simhopperskeumgänge, manusförfattande, quizande, osv. 
 
Det var det. 
Sen sist.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Alltså Moa, världens finaste kök ju!!! Dör en smula.

2012-11-23 @ 11:07:22
Postat av: simhopperskan

Mina kommentarer:

Va fint med läppstift!

Va fint köket blivit!

Det heter kokosboll. Munk är friterad deg i form av badring.

2012-11-23 @ 16:33:43
Postat av: Martinsson

Emelie: Tack! Du har bra smak du!
Simhopperskan: Tack! Men du har fel. Fast rätt. Men fel. Det står munkar. På förpackningen. Lovar! Men jag blev också förvånad. Fast sen tänkte jag att det kanske är där ordet pösmunk kommer ifrån. Och då kände jag mig genast smart igen.

2012-11-23 @ 17:00:33
Postat av: Fånsvans Snickeri AB

Och vilka raka hyllor sen. Inte att förglömma.

2012-11-25 @ 07:02:55
Postat av: stell

himla fint du har det!!!!!!

2012-11-26 @ 17:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0