Nr 583.

 
Exakt ingenting har jag fått gjort idag. Eller ok, lite; googlat på olika kattraser samt gjort en jätteäcklig lunch som jag inte åt upp och irriterat mig över hur jobbigt det är att vara hungrig. Jag hatar hungrig. Har varit hungrig i tre veckor nu. Och jag vet ju att mat är det sista man borde spara in på i tider av dålig ekonomi. Jag vet ju det. Men ska jag ha en katt ska jag ha en Brittisk Korthår och då vill det till att börja spara. De kostar trots allt nästan exakt samma summa jag väntar att få i lön nästa månad. Eller ok, en tusing mindre. Dyr katt eller dålig lön, undrar ni? Ptja, det är ingen idé att hymla: Lönen ligger på åttatusen och katten på sju. Vad som är dyrt och mycket ligger däremot i betraktarens värderingar. Avgör själva.
 

Kommentarer
Postat av: Sara H

Men raskatt, är det nödvändigt? :) De är ju mest dyra... och dyra. Bonnisar och blandisar kan ju vara minst lika härliga! Vår lilla vägkorsning Ragnar kostade 100 spänn och är värd sin vikt i guld - OCH vi har råd med mat också! Bara en sån sak... Sverker är halv-Bengal och därför prickig och fin och gillar vatten, han var lite dyrare - 1000 spänn men då var han vaccinerad och besiktigad. Och prickig :)

Oavsett ras så vill jag bara säga, ja köp en katt! Katter är bäst.

http://www.youtube.com/watch?v=2XID_W4neJo

Svar: Det är nödvändigt av två anledningar: 1, min katt måste vara konceptuell. Och 2: Jag vill ha en viss typ av personlighet på min katt. Som med hund. Och då har jag kollat lite och kommit fram till att den kommer passa mig som handen i handsken! :D
LockyerFox

2012-10-23 @ 22:16:46
Postat av: Sara B

Jag har snöat in mig på en sibirisk men mannen i huset säger NEJ. I övrigt är den allergivänlig också om man vill ha mammor på besök :)

Svar: Nu har jag googlat och hjälp vad fina de var! köp, köp!
LockyerFox

2012-10-24 @ 07:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0