Nr 584.

 
Hej Hösten. Jag tycker att du är lite tung. Jag tycker framförallt du är lite snål med sånt som gör livet värt. Du vet, gyllende tillfällen och sånt. Sen det här med min ekonomi. Jag tycker faktiskt vi ska prata lite om den, för den påverkar mig nästan hela tiden och vart jag än går. Skaffa ett nytt extrajobb då, om du är så himla missnöjd, eller satsa på en heltidsanställning, kanske du tänker nu Hösten? Och ja, visst har du i sak rätt. Men det är svårt att skaffa sig ett nytt jobb när man konstant känner sig värdelös. Du vet det va Hösten, att människor kan känna så? Och när människor känner på det sättet blir de ofta en smula handlingsförlamade. Och ju mer handlingsförlamade de blir desto mer värdelösa blir de också. Det är som en spiral, ser du. Den spiralen ska man ta sig ur. Men det är inte helt lätt. Det är så man skulle behöva ett litet Gudomligt Ingripande. Eller åtminstone en spark, eller i alla fall en liten knuff i rätt riktning. Du gjorde ju det, du sparkade ju mig idag. Idag när jag kom hem efter fyra dagars bortavaro och upptäckte att mitt frys stod öppet och att det var vatten i hela köket samt att all min mat var förstörd. Just det Hösten; den mat jag hade bunkrat upp och tänkt skulle rädda mig kommande månad när nu inte själva lönen är stolt och stark nog att bära mig. Den låg och guppade. Där, Hösten, kan man säga att du gav mig en rejäl spark. Men kanske lite åt fel håll. Du förstår, Hösten, att när människorna sätter sig ner i smältvattnet och gråter efter att du sparkat dem, så har du sparkat åt fel håll. Tänkte att det kunde vara bra för dig att veta det. För framtiden och så. 
Ok. Jag ska jobba nu. Vi hörs. 
 
Moa
 

Kommentarer
Postat av: Sara H

Men Moa :C Åh VAD SKITHEMSKT! Kom hit får du mat! Kram

Svar: Ah, jävla skithemskt. Och golvet har liksom vikt sig uppåt. Hundra spänn på att mina grannar snart knackar på och säger något om "fuktfläckar i taket". Jag kommer och äter, och om ni har riktigt otur kanske jag även flyttar in...
LockyerFox

2012-10-24 @ 22:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0