Nr 587.

 
Så, för att vi ska reda ut det hela: Bruna Hunden är inte min hund. Bruna Hunden, som egentligen lystrar till namnet Lola, har en ägare. Ägaren och jag var en gång ett par. Bruna Hundens ägare, tillika expojkvännen, startade en tidning. Tidningen heter Skriva. Den vänder sig till människor med författardrömmar. Varje nummer har ett omslag. På detta omslag fick jag vara med. 
Och jag tycker att det blev alldeles fantastiskt fint! Färgerna, stämningen, kompositionen. Hur fint som helst. En smula stolt över det ärofyllda uppdraget är jag allt.
Jag har alltså officiellt inlett min karriär som covergirl nu, vid den ringa åldern av 29 år. Som ni säkert förstår kommer jag inte kunna svara i telefon den närmsta framtiden då jag sitter och väntar på att tidningarna ska börja ringa. Jag tänker mig typ Sports Illustrated. Så fort de får se min fotoblick kommer de vilja göra en framsida med mig i bikini. Förmodligen kommer vi fota på en strand, med mig snett bakifrån och med lite fastklibbad sand på ena skinkan. Jag tänker att jag kommer titta lite förvånat, alternativt förbannat, in i kameran.
Så fram tills att de ringer kan jag inte svara. Det vore ju dumt om jag satt i ett samtal om tillexempel någons vanliga Sverigevardag och missade min biljett till lyckans land. Det förstår ni säkert. 
Om ni saknar mig under tiden kan ni beundra mitt fösta omslag, min språngbräda. Samt gå in på Skriva´s hemsida och beställa er en egen prenumeration av en helt fantastiskt grym tidning. Gört vettja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0