Nr 732.

 
Åkej, what´s all the fuzz about? undrar ni och jag ska visa. Trodde jag. Men bilderna är tydligen borttagna från nätet. Bjuder på de två som fanns kvar. Hoppas ni har förstoringsglaset redo. Pass på: 
 
 
 
Förklaring:
Längst till vänster är en gäststuga, den tänker vi inreda som bibliotek med platsbyggda bokhyllor och kakelugn och stora fåtöljer. Ett rum att läsa, slappa eller jobba i, och för mig att gömma mig i när ensamhetsbehovet tränger på. Jag hade kunnat ju bli eremit, om inte omvärlden tvingade mig ut i verkligheten ibland.
Den lilla gula pluppen i mitten är lusthuset. Det ligger nästan vid vattnet.
Det avlånga: Själva huset. Två pytterum, ett vardagsrum, kök och toalett. Allt inrett i härligaste åttiotalsstil. Först delar vi upp vardagsrummet till ett vardagsrum och två sovrum till barn. Sedan, på sikt, göra om det mesta invändigt. Bygga ut. Ta fram trägolv. Byta kök. Döda spindlar. Ah, ni fattar. 
Det som inte syns: tre verandor a´ la dansbana ut över vattnet, samt en betongbrygga som visserligen sett sina bästa dagar men som ändå finns där.
Och det bästa av allt: Det ligger i ett naturreservat. Det kommer inte bli några grannar. Vi kommer få vara ensamma. Helt. Ensamma. Eremiten jublar!
 
Nåväl, vi avslutar med en vinterbild:
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du (ok, ni) har hus!!!! det är så himla häftigt!

2013-04-27 @ 15:46:26
Postat av: Anonym

det förra inlägget var från mig (den hemliga bloggerskan)

2013-04-27 @ 15:47:15
URL: http://minhemligablogg.blogspot.se
Postat av: Moa

Ja, visst är det! Jag har inte smält det än. Väntar på ångesten som Lilla Tjocka pratade om. Den kommer nog snart. Men sen, när jag bekämpat den, ska jag bara njuta. KOM OCH BADA!

2013-04-27 @ 18:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0