Nr 714.

 
Var var vi nu? Just det; Jag hade vaknat på morgonen och sockerpastan hade smält. Det såg ut som ett slajm. På det dåliga sättet. Så jag skrapade bort, och gjorde om. Rullade i ordning torn samt smörjde in med guldfärg och dekorerade med blåa bårder. Det började ta sig. Krisen mojnade. 
 
 
Efter det slängde jag på lite fönster och dörrar, så man kunde gå in samt titta ut. Sånt är viktigt i hus, ser ni.
 
 
Sedan var det dags för trädgården. Den blev en välklippt historia som såg ut ungefär så här: 
 
 
Japp, det fanns dödskallar (det gör det i slott) : 
 
 
Samt vimplar, så man skulle veta exakt vem slottet tillhörde:
 
 
Och förstås, de livsviktiga tårtrosorna:
 
 
Sedan var det bara för The CakeDefenders att hoppa in i Cakemobilen för att genomföra a very important cakedelivery. Hastighet över 40 kmh rekomenderas ej.
 
 
Sen var den på plats, exakt där den hörde hemma: mitt i ett princesskalas.
 
 
Slurp, slurp sa det, och det sista jag såg av den var det här: 
 
 
Slutet gott, allting gott! Monster Mollie var nöjd och Moster Moa kunde åka hem och pusta ut. 
 
Ps. Jag inser att det står tomflaskor i bakgrunden på nästan varenda bild. Detta beror inte enbart på att Lilla Tjocka och jag är fullblodsalkoholister, det har andra förklaringar också. Ds.
 
 

Kommentarer
Postat av: Simhopperskan

Jag är chockskadad av detta. Så SJUKT fint! Jag vill också fylla år snart och få en sån tårta!

2013-04-08 @ 21:40:53
URL: http://www.mestfakta.blogg.se
Postat av: Moa

Du ska få en! Lovar! Och du får välja färg själv... :D

2013-04-09 @ 12:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0