Nr 715.

 
Förutom tårt-tillverkning såg helgen ut ungefär så här: Den började redan på fredagen då jag hittade en pbot fladdrande i solen och bestämde mig för att prova på det där med Instagram. Blogg, facebook och instagram - har jag verkligen så mycket jag vill berätta för världen?
Svaret kom direkt: I och med mitt instagraminträde föddes jag. 
 
 
På fredagkvällen repade Lilla Tjocka och jag. På lördagen åkte vi iväg, spelade fyra barnföreställningar och var klara innan vi vanligtvis hunnit koka dagens första kopp kaffe om helgerna. Vad göra nu? undrade vi och googlade på fik i trakten. 
 
 
Hittade ett, mitt ute i skogen, där kakorna stod uppdukade i långa rader, och man kunde bläddra i böcker mellan kakintaget. Den här boken gav mig, föga förvånande, ladyboner.  
 
 
Sedan åkte vi hem och lagade mat. Eller, Lilla Tjocka lagade. Jag gjorde ju det här: 
 
 
Samt försökte speeda på mognadsprocessen på gröna bananer.
 
 
I det stora såg faktiskt hela kvällen mest ut som nedan. Det är inget skryt; det var faktiskt exakt så. Kanske det bästa sättet att spendera en lördagkväll: Matförberedelser sida vid sida, med utsikt, varsitt glas vin och musik i bakgrunden. 
 
 
Så söndag. Prinsessfest. Syrran bjussade på småkakor.  
 
 
Kungen och drottningen hängde i soffan. Medan drottningen körde den fientliga stilen, valde kungen en mer realistisk och samtida approach; Jag är kungen och jag har ingen aning.
 
 
När festen kommit in på sitt röjigaste parti plundrade den yngsta av systrarna G. kungen på sin krona för att ta över tronen och själv bära kronan på sitt huvud. Gick väl sådär, får man säga.
 
 
Sedan började det gäspas något hejdlöst från de som varken sovit eller ätit något värst vidare mycket, så de packade ihop sig i bilen och åkte hem. Hyrde en film. Tittade på en film. Somnade. 
Slut på helgen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0